خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر

ساخت وبلاگ
مدفوع خواری یا به عارضه ای گفته می شود که حیوان شروع به خوردن مدفوع خود یا حیوان دیگر می کند. این عارضه در سگها بسیار شایع است بخصوص سگهای ماده، سگهای ماده تا سه هفته بعد از زایمان شروع به خوردن مدفوع توله های می کنند. توله ها به دلیل کامل نشدن دستگاه گوارش یک سری مواد غذای مناسب را از طریق مدفوع دفع می کنند و ماد به علت کمبود مواد معدنی و ویتامینی حاصل از زایمان برای جذب این مواد و همچنین برای پاکیزه نگهداشتن محیط فعالیت توله های به مدفوع خواری می پردازد.
موارد رفتاری دیگری نیز می تواند از علل مدفوع خواری در سگ باشد مانند: پاسخ حیوان به تنببه به دلیل مدفوع کردن و در واقع ترس از تنبیه. و همچنین استرس ناشی از تغییر در محیط یا شرایط زندگی.
نارسایی در غدد برون ریز لوزالمعده، افزایش فعالیت غدد فوق کلیوی، اختلال در جذب رودهای، انگل های روده ای، دیابت، افزایش فعالیت تیروئید، کمبود مواد غذایی.
ابتلا به بیماری گوارشی نیز یکی از عوامل اصلی این عازضه می باشد. رفتارهای تغذیه ای سگ به علت ارتباط طولانی مدت با انسانها، تغییرات بسیار زیادی یافته است. جیرۀ سگ که از پروتئین به کربوهیدرات تغییر کرده، تغییرات فیزیولوژیک متناسب کمی در دستگاه گوارش سگ صورت گرفته است. بطوری که سگ معمولا مبتلا به اختلالات هضمی کربوهیدرات ها می باشد. اگر سگ ها به بیماری های سوء جذب مبتلا باشند. (مثلا کمبود آمیلاز) مقداری از غذا جذب نشده و در مدفوع حضور خواهد یافت و به دلیل حضور غذا در مدفوع توجه سگ را به خود جلب می نماید. به منظور جبران تغییرات جبرۀ غذایی، سگ به طور غریزی در جستجوی آمیلاز دست نخورده ای است که احتمالا از طریق مدفوع دفع شده، بر می آید. کمبود آمیلاز معمولی ترین فاکتور مستعد کنندۀ کوپروفاژی می باشد. اما کمبود آنزیم های پروتئولیتیک و چربی ها نیز ممکن است در این امر موثر باشند. با ورود آمیلاز به دستگاه گوارش، کربوهیدرات ها را بدون این که عمل جذب برروی آن صورت گیرد، هیدرولیز نموده و این آنزیم به شمل اولیه خود به داخل مدفوع دفع می شود. به منظور پیشگیری از این کمبود ها که باعث کوپروفاژیا می شوند، بدن حیوان همواره باید آمیلاز تولید کند.
با این اوصاف، تغذیه با جیره هایی که میزان زیادی کربوهیدرات دارند، ممکن است مکلات هضمی به وجود آورده و منجر به کوپروفاژی در سگ ها گردد.
کورپروفاژی غالبا ممکن است به علت کمبود ویتامین B صورت گیرد که به طور طبیعی در روده و توسط باکتری ها ساخته می شود. در طی بیماری گوارشی ممکن است میزان برخی از ویتامین های B موجود در روده که توسط باکتری ها ساخته می شود کاهش یابد. در نتیجه میزان ویتامینB بدن کاهش می یابد و سگ با خوردن مدفوع سعی به دریافت این ویتامین ها می کند. برخی از سگ ها به این رفتار عادت می کنند مخصوصا آن هایی که بخشی از زندگی خود را تحت شرایط نسبتا غیر بهداشتیسپری می کنند. بعضی از سگ ها به دلایلی که ذکر شد به سمت کود گاوی کشیده می شوند.
برای پیشگیری و برطرف شدن مشکل کوپروفاژی در سگها ابتدا باید عامل برطرف شود، و با تجویز دامپزشک کمبودهای ویتامینی و معدنی حیوان رفع شود.
همچنین صاحبان همواره سعی کنند که مدفوع حیوان را بلافاصله بعد از خروج از بدن جمع آوری کرده و محیط زندگی سگ را تمیز نمایید تا فرصت خوردن آن را پیدا ننماید. تجویز ویتامین B کمپلکس و منابع آمیلاز می توانند این رفتار را کنترل کنند.
همچنین می توان با افزودن عنبۀ هندی که منبع غنی از آنزیم های پروتئولیتیک است به مقدار کمی در جیرۀ غذایی سگ قرار دهن که می تواند کراتین و تقریبا تمام پروتئین ها را هضم کند. آناناس، کدو و کدو تنبل هم دارای آنزیم های پروتئولیتیک می باشند.
همانطور که قبلا اشاره شدکوپروفاژی در سگها می توان حالت عادت و اختلالات رفتاری نیز نمایان شود، در این شرایط صاحبان که باید سگهایشان را یک نیم ساعت تا 1 ساعت بعد از غذا خوردن با بستن قلاده و قدم زدن مجبور به دفع کنند و این عمل کمک شایانی در عدم خوردن مدفوع می کند.
 صاحبان زمانی که شاهد مدفوع خواری سگ بودند برای تنبیه حیوان می توانند از اسپری آبپاش استفاده کنند.

توجه: (( صاحبان بیاد داشته باشند، هیچگاه برای جلوگیری از مدفوع خواری، بر روی مدفوع طعمهای نامناسب مانند فلفل ریخت نشود چون این عمل می تواند سبب مشکلات گوارشی در سگ شود.
همچنین در صورتی که شاهد خوردن مدفع توسط سگ بودند نباید با خوران موادی سبب استفراغ برای بالا آوردن مواد خورده شده کنند چون این عمل می تواند سبب برهم خوردن توازن آب و الکترولیت ها شده، حالت اسیدی و بازی را تغییر داده و باعث پنومونی استنشاقی و خستگی بدنی شود و یا ایجاد بیماریهای شدید دستگاه گوارش همچون گاستریک حاد و اختلالات حرکتی معده شود.

در موارد پزشکی حتما باید توسط دامپزشک تشخیص داده شود تا علت اصلی برطرف شود. همچنین تغییر جیره غذای که توسط دامپزشک تعیین می شود در بهبودی حیوان کمک می کند. ))
خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر...
ما را در سایت خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : tito tito-sheytonak بازدید : 733 تاريخ : چهارشنبه 28 فروردين 1392 ساعت: 17:31

تجربه نشون داده که نگهداری سگ ماده برخلاف تصور عموم خیلی بهتر از سگ نره؛ چون مهمتر از همه اینکه سگ ماده رفتاری سرزنده تری داره و بیشتر ساعات روز رو در بیداری میگذرونه و خیلی کم پیش میاد که لم بده و چرت بزنه، سگهای مادۀ کوچکتر بیشتر وقتشون رو با صاحبشون میگذرونن و سگهای ماده گارد هم بیشتر به قدم زدن و پاسبانی می پردازن و 100 البته باوفاتر از نرها هستند. قضیه وفاداری بیشتر ماده ها رو می تونین از کسانی هر دو جنس سگ رو داشتن بپرسین مطمئن باشید که اونها هم همین حرف رو تایید می کنن. از طرف دیگه وقتی سگ نر به بلوغ می رسه واقعاً کنترل کردنش سخت می شه و اگر راهی برای ارضای خودش پیدا نکنه به تمام معنی عصبی و غیرقابل کنترل میشه و مشخصه که در اولین فرصت آزادی بیخیال همه چیز، از شما جدا میشه تا برای خودش جفتی پیدا کنه. تازه بیشتر وقتش هم در چرت زدن و لم دادن میگذره.دوره فحل سگ ماده یک هفته ست  با خونریزی بسیار جزیی و بر خلاف تصورات کثیف کاری نداره
 سگ نر رو میشه راحت با یک سگ مادۀ فحل گول زد و خلع سلاحش کرد اما مطمئن باشید که سگ ماده اجازۀ ورود هیچ سگ غریبه چه نر و چه ماده رو به قلمروش نمیده، حتی اگه خودش هم فحل باشه با یه سگ نر غریبه جفت نمی خوره و مطمئناً بعد از کلی جنگ و دعوا اگه از سگ نر غریبه شکست بخوره اجازۀ جفتگیری رو میده .
 سگ نر همیشه برای خودش قلمرو تعیین میکنه و با ادرار همه جا رو علامت میذاره و این مساله به طور غریزی در وجودش هست و هر چند روز یکبار جاهایی از خانه رو علامت میذاره که شاید صاحب خانه متوجه آن نشود   مساله بعدی پارس کردن سگ نر هست که برای کسایی که توی آپارتمان زندگی میکنند واقعا مشکل ساز میشه خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر...
ما را در سایت خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : tito tito-sheytonak بازدید : 1800 تاريخ : پنجشنبه 2 خرداد 1392 ساعت: 22:59

از زمان تحویل تا رسيدن به خانه در زمان سرما کاملا او را از سرما حفظ کنید و نگذارید که سرما او را اذیت کنيد چون این توله به طور کامل نمیتواند گرمای بدن خود را حفظ کنيد .
دیگر مسئله مهم نحوه حمل او میباشد لطفا سگ را همواره از قسمت تنه اشك بلند کنید و هرگز او را از دستها نگیرید. چون تنها وسیله ارتباطی سگها با بدنش رگها و پوست میباشد .
برای جای خواب و ميان نگهداری میتوانید از سبدهای پلاستیکی و یا جای خواب که شرکت در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید
بیاد داشته باشید شب اول نگهداری برای شما و سگ سخت ترین شب خواهد بود زیرا حیوان تحویلی به شما بین چهار تا 8 هفته سن دارد و این اولین شبی است که او زندگی مستقل را تجربه خواهد کرد بنابر این شما نیز به عنوان صاحب او باید در این مورد به او کمک کنید.
من پیشنهاد میکنم برای میهمان تازه وارد قسمتی از خانه را که حد اکثر دومتر مربع باشد در نظر بگیرید و این منطقه را محصور کنید بگونه ای که تحت هیچ شرایطی این تازه وارد نتواند از آن منطقه خارج شود .
جای خواب او را در کنج دیوار و بگونه ای که محل تلاقی دو دیوار باشد قرار دهید . در کنار جای خواب او یک ساعت رومیزی که دورش را پارچه ای پیچیده اید قرار دهید که یاد آور صدای قلب مادر ش باشد و او را آرام کند . تجربه به من ثابت کرده که روز اول تحویل سگ از موسسه این توله دائما در آغوش صاحبانش میباشد . که این کار مضرترین رفتار در تربیت سگ میباشد . باور کنید وقت بسیاری برای بازی با او دارید و او نیز اشتیاق فروان برای گرفتن محبت ولی فعلا در این مورد زیاده روی نکنید . و او را در محوطه خودش قرار دهید . محوطه ای گرم و بدور از رفت آمد زیاد است .
اکر میخواهید از همین لحظه اول به سگ ادرار کردن در منطقه مخصوص هم بیاموزید سرتاسر محوطه را روزنامه پهن کنید و مواظب باشید که روزنامه ها کاملا صاف باشد زیرا اگر فقط کمی از این روزنامه ها برگشته باشد تمامی روزنامه ها تکه تکه میکند و شاید مقداری از آن را هم ببلعد . .
حال تکه های از روزنامه را که حدود پنج سانتی متر باشد را آغشته به ادرار او کرده و در قسمتی از محوطه اش قرار دهید قطره هایی برای این منظور بکار برده میشود که هیچ نتیجه ای ندارد. این زمان شما به وسیله دیگری نیز دارید و آن یک دندان گیر بچه است که این کوچولو از آن استفاده کند چون دندانهای شیری و بعد هم دائم او برای در آمدن لثه اش را کلی ناراحت خواهد کرد
باز هم یاد آور میشوم جای خواب این کوچولو را حتما نرم و راحت مانند یک کوسن و یا یک تکه ابر که روکش دار انتخاب کنید .

میتوانید از عروسکهای مخصوص سگ هم برایش تهیه کنید ولی از عروسکهای انسان به هیچ عنوان برای سگ مناسب نیست .
اگر میخواهد با سگ بازی کنید حتما مطمئن شوید که ادرار و مدفوعش را کرده باشد و اگر بیرون آوردید و دیدید علاماتی چون دور خود و حول یک محور چرخیدن و بو کردن زمین را انجام داد سریعا او را به روی روزنامه قرار دهید .و وقتی مطمئن شدید که او کارش را انجام داد بعد با او ميتوانيد بازی کنید .
حال ممکن است او باز هم در محلهای غیر مجاز ادرار کرد درست در حین ادرار یا مدفوع کردن نه در زمانيكه کارش را انجام داد و رفت او را سریعا به محل مورد نظر ببرید و آن محل را بعد از ضد عفونی کردن مقداری سر که بپاشید .
اگر او جایی که مد نظر شما نیست ادرار یا مدفوع کرد فقط در هنگام دفع او را با صدای بلند از این کارش منع کرده بگویید نه ...و به محل مورد نظر ببرید
هرگز بعد از کارش او را دعوا نکنید چون او نمیفهمد برای چه او را تنبه مي کنيد و یا اگر او فرار کرد بدنبالش ندوید و او را دنبال نکنید چون گمان میکند شما با او بازی مي کنيد . من به دفعات شنیده ام که میگویند اگر سگ جایی را کثیف کرد دماغ سگ را نزد يک فضولاتش ببرید و او را دعوا کنيد باید بگویم این احمقانه ترین کاریست که یک صاحب سگ میتواند با سگش انجام دهد . چون سگ گمان میکند شما به او ميگوييد این را بخور حال شما فکر کنید جه احساس به صاحبش خواهد داشت و چه فکری در مورد او میکند ؟
دیگر عمل اشتباهی که صورت میگیرد تنبیه با روزنامه است که این عمل هم از آن دسته رفتارهای عجیب خواهد بود چون پس از چند بار تکرار این عمل سگ را ترسو
بار خواهیم آورد در ضمن اين که هر لحظه امکان دارد سگ از این حرکت صاحب خود خسته و عصبانی شوند و او را گاز بگيرد .
من بجای تمام این حرکات فقط پیشنهاد میکنم به سگتان کلمه نه یا چیزی شبیه این که او را از این حرکت منع کند بیاموزانید
به این صورت که هر کاری را که شما دوست ندارید فقط با گفتن نه و بعد از آن بردن نام او به زبان بیاورید . مطمئن باشید بعد از مدتی سگ شما با این کلمه اخت خواهد شد .
پیشنهاد میکنم در طی یک ماه اول که سگ زیاد آموزش دستشویی را نیاموخته بیرون از محوطه اش نیاورید و در بازی با او هم زیاد افراط نکنید چون به قول عوام زیادی از حد دستی میشود و ممکن است برای جای ماندن در محوطه اش مقداری بی قراری کند .
نکته دیگر اگر او را در جایش قرار دادید و او زیاد شلوغ کرد او را اگر فقط یک بار از محوطه اش خارج کنید . دیگر او عادت میکند که هر زمان اراده کند با سر و صدا به خواسته اش برسد . در این زمان فقط کافی ست شما حدودا 5تا 110 دقیقه او را کاملا تنها بگذارید وقتی او متوجه شود که با سر و صدا راه بجای نمی بر د مجبور میشود که سکوت کند .
و می آموزد که فقط باید به فرمان شما باشد .
حال برسیم به غذا دادن شما باید برا ی توله تازه وارد بین سه تا چهار وعده در نظر بگیرید
که این غذا در صبح میتواند مخلوط شیر با نان بگونه ای که کاملا نان در ر خیس خورده و مخلوط شود میتوانید از ماست کم چرب و یا شیر برنج یا غذای آماده کودکان مانند غنچه .مامانا و یا .... . استفاده کنید .

برای وعده های غذایی دیگر میتوانید مقداری از خورش غذا را با برنج مخلوط کنید به او بدهید و یا و سینه مرغ پخته را ریش کنید و یا هر غذا ی پخته دیگر به شرط آن که زیاد سفت نباشد . باز هم متذکر میشوم گوشت قرمز خام (گوشت گوسفند .گاو .و...) را به صورت خام به حیوان ندهید .
مورد دیگر موسسه پرشیا دام از 25 روزگی به توله هایش غذا دادن را آغاز میکند برای همین دادن شیر خالی به توله توسط شما اسا سا بی مورد است
در این بین شما میتوانید از قطره های مولتی ویتامین و همچنین شربت سانستول نیز برای سگتان استفاده کنید .
باز هم در این مقطع چند مورد را گوشزد میکنم .
آب را بطور مداوم در اختیار حیوان قرار ندهید در فصل تابستان 3 بار و در فصل زمستان 2 بار آب به حیوانتان بدهید . چون سگها بدون هیچ دلیلی و فقط برای تفریح آب را مینوشند و این یکی از دلایلی میشود که سگ شما تحت هیچ شرایطی ادرار کردن ر ا نیاموزد .
نکته دیگر ظرف غدای سگ را پس از پانزده دقیقه چه غذای ش خورد و یا نه ا از جلوش بردارید .
خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر...
ما را در سایت خرید و فروش سگ خانگی و آپارتمانی شیتزو تریر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : tito tito-sheytonak بازدید : 1280 تاريخ : چهارشنبه 23 اسفند 1391 ساعت: 20:47